Gépjárműje műszaki vizsgára való felkészítését illetve annak műszaki vizsga ügyintézését vállaljuk.
Műszaki vizsga általában akkor válik szükségessé, amikor a műszaki vizsga lejár a gépjárművén.
Nézzünk néhány elengedhetetlen dolgot, amit feltétlenül ellenőriztetnünk (ellenőriznünk) kell, mielőtt műszaki vizsgára kerül a sor.
Fék: Fontos hogy első és hátsó fékberendezés közel egyformán fogjon. A fékeket fékpadon tudjuk ellenőriztetni. Az is fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelően működnek. Először lemérik a lábféket és utána a kéziféket. A kéziféknek kettő fontos szerepe van a gépkocsiban, nemcsak az a dolga, hogy a gépkocsit leállitva behuzzuk, hogy ne guruljon tovább, hanem ha meghibásodik a lábfékünk, akkor a kézifék segítségével tudjunk megállni.
A műszaki vizsga során a fékvizsgálatakor azt is nézik, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője, fékpofáink, féktárcsáink, fékbetétjein, fékdobjaink hibásak vagy rossz állapotban vannak. A műszaki vizsga alatt a fékrendszernek úgy kell helytállnia, hogya pedált bárki könnyedén tudja taposni.
Futómű: Csápos emelő segítségével megemelik a gépkocsit és átvizsgálják. A vizsgálat során minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit ellenőrizni kell. A legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kikopva illetve kiszakadva.
Lengéscsillapító: A lengéscsillapítók vizsgálatát próba padon ellenőrizztesük. A gépkocsi első kerekeivel felállnak egy lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A mért értéket %-ban mutatja, és ki is írja, hogy megfelelt-e a mérés vagy sem. A hátsó kerekeket is ugyan ezzel a módszerrel vizsgáltassuk meg.
Kipufogórendszer: A kipufogórendszer lehet rozsdás, de csak egy lyuk lehet rajta, az is csak a végén, ahol a kipufogógáz távozik. Ha máshol lyukas a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukik műszaki vizsgán.
Korrózió: Műszaki vizsgán ellenörzik például a gépkocsi küszöbét, sárvédöjét hogy nincs-e elrohadva, nem-e lehet kisebb erőhatásra belyukasztani, mert ha igen akkor ezt meg is teszik. Tehát ügyeljünk arra, hogy minden olyan felületet tüntessünk el, ami okot adhat a kételyre.
Sérülések, horpadások: A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie műszaki vizsga alatt. Egy elem sem lehet sérült a gépkocsin. Nem a pici horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem karambolból származó sérülésekről. Nagy mértékű horpadás sem lehet a gépkocsin. A műszaki vizsga követelménye szerint minden karosszériaelemnek a gépkocsin kell lennie, például a lökhárító, tükrök, lámpák stb...
Gumiabroncsok és felni: A dísztárcsákat szereljük le a műszaki vizsga napjára. Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, kérhetik a műbizonylatot. A gumik ne legyenek kopottak. A gumi szélessége, magassága minden keréken azonos méretűnek kell lennie.
Világítás, fény: A műszaki vizsga folyamán minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, akkor is ha soha nem használta. Tehát vagy vegyük le, vagy működjön. Az indexek sárga fénnyel villogjanak.
Szélvédő állapota: Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett a műszaki vizsga során, ha az szakszerüen van javítva.
Ülések: Az ülések nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük.
Biztonsági övek:. Minden biztonsági övenek működnie és kapcsolhatónak kell lennie.
Egyéb: Ablakmosó ablaktörlő működjön. Kürt szóljon és ne rekedten
Kötelező kiegészítők: Egészségügyi csomag, mellény, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.